Kokkolan kaupunki ja Centria Ammattikorkeakoulu olivat marraskuussa esillä Helsingin Studia-messuilla yhteisellä osastolla. Vilkkaasti kävijöitä kerännyt messutapahtuma toimi myös lähtölaukauksena monikanavaiselle markkinointikampanjalle, joka luo kiinnostusta Kokkolaan opiskelukaupunkina ja nuorten asuinpaikkana.
Kampanjan tavoitteena on tavoittaa korkeakouluopintoja harkitsevat, lukionsa päättävät nuoret ja toisen asteen opiskelijat, jotka tavoittelevat opiskelupaikkaa kevään yhteishauissa. Neljän kuukauden mittainen kampanja näkyy ja kuuluu printtimediassa, ääniaalloilla sekä kohdennetusti Facebookissa ja Instagramissa.
”Studia-messuilla Kokkola opiskelupaikkana kiinnosti varsin monia pääkaupunkiseudulta kotoisin olevia nuoria”, viestintäkoordinaattori Nea Koivisto kuvailee messutunnelmia. ”Nuoret ovat yllättävän valmiita muuttamaan, jos mielenkiintoinen koulutus ja positiivinen mielikuva opiskelupaikkakunnasta kohtaavat. Moni arvostaa myös mahdollisuuksia kansainvälisiin kohtaamisiin, joita Centriassa on luontaisesti ulkomaalaisten opiskelijoiden myötä.
Joulukuun ensimmäisenä päivänä käynnistyi myös kokkolalaista joulunodotusta, paikallisia yrityksiä ja joulutunnelmaa henkivä, vahvasti visuaalinen joulukalenterikampanja Kokkolan kaupungin Instagram-tilillä (@kokkolakarleby). Kalenterin luukuista paljastuu paikallisten yritysten ja toimijoiden lahjakortteja ja tuotepalkintoja, joita arvotaan julkaisuja kommentoineiden kesken. Kampanja suunnataan Kokkolaan ja lähialueelle, ja sen tavoitteena on kasvattaa vahvistaa positiivisia mielikuvia Kokkolasta asuin-, vierailu-, ja shoppailukaupunkina sekä kasvattaa kaupungin seuraajamäärää Instagramissa.